جستجو در سایت

1404/09/28 14:07

«آواتار: آتش و خاکستر» با افتتاحیه ۱۰۰ میلیون دلاری گیشه را شعله‌ور کرد

«آواتار: آتش و خاکستر» با افتتاحیه ۱۰۰ میلیون دلاری گیشه را شعله‌ور کرد
جدیدترین قسمت «آواتار» به کارگردانی جیمز کامرون با فروش چشمگیر آغازین، صدر جدول گیشه زمستانی را از آن خود کرد؛ در حالی‌که رقابت برای جایگاه دوم میان درام (The Housemaid) و انیمیشن مذهبی (David) شدت گرفته است.
به گزارش سلام سینما

فیلم (Avatar: Fire and Ash) در نخستین آخر هفته اکران (۱۹ تا ۲۱ دسامبر) با فروش ۱۰۰ میلیون دلار در آمریکا و پیش‌بینی ۳۵۰ میلیون دلار در سطح جهانی، بار دیگر قدرت جیمز کامرون در گیشه را به نمایش گذاشت. هرچند پیش‌فروش‌های داخلی حدود ۳۰ درصد کمتر از قسمت قبلی (The Way of Water) بوده، کارشناسان این افت را ناشی از تقویم شلوغ دسامبر و تغییر عادات مخاطبان می‌دانند نه کاهش علاقه به دنیای پاندورا.  

درام (The Housemaid) به کارگردانی پل فیگ و با بازی سیدنی سوئینی و آماندا سایفرید، با اتکا به محبوبیت سوئینی در شبکه‌های اجتماعی و اعتبار سایفرید، توانسته توجه مخاطبان زن را جلب کند و پیش‌بینی می‌شود به فروش ۲۲ میلیون دلاری برسد. این فیلم اقتباسی از یک رمان پرفروش است و با امتیاز ۸۰ درصد در راتن تومیتوز، جایگاه قابل توجهی در فصل جوایز پیدا کرده است.  

در سوی دیگر، انیمیشن (David) محصول Angel Studios با محوریت داستان داوود و جالوت، با ۱۴ میلیون دلار پیش‌فروش و حمایت گسترده مخاطبان مذهبی، انتظار می‌رود دست‌کم ۲۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. این موفقیت نشان‌دهنده قدرت روزافزون این استودیو در فصل تعطیلات است.  

بازار انیمیشن نیز رقابتی است؛ (SpongeBob Movie: Search for SquarePants) با پیش‌بینی فروش ۱۷ میلیون دلار در میان فشار (David) و (Zootopia 2) قرار گرفته است. دنباله (Zootopia) تاکنون بیش از ۱.۱ میلیارد دلار فروش جهانی داشته و همچنان با قدرت در حال جذب خانواده‌هاست.  

به این ترتیب، جدول پیش‌بینی گیشه آخر هفته شامل:  

1. Avatar: Fire and Ash 

2. The Housemaid  

3. David   

4. SpongeBob Movie: Search for SquarePants  

5. Zootopia 2  

این نتایج نشان می‌دهد که حتی در میان رقابت شدید، برندهای بزرگ و روایت‌های پرقدرت همچنان توانایی جذب مخاطب گسترده را دارند.  


اخبار مرتبط
ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image