جستجو در سایت

1404/10/06 17:07

چگونه اپرا وینفری به یکی از قدرتمندترین زنان رسانه تبدیل شد؟

چگونه اپرا وینفری به یکی از قدرتمندترین زنان رسانه تبدیل شد؟
از اولین شغل رادیویی در ۱۷سالگی تا مالکیت ۹۳ درصدی برنامه؛ مسیر تبدیل‌شدن اپرا وینفری به یکی از قدرتمندترین زنان رسانه از زبان خودش را می‌شنویم.
به گزارش سلام سینما

اپرا وینفری در گفت‌وگویی تازه در پادکست (NXT Chapter) با تی.دی. جیکس، جزئیات مسیر حرفه‌ای خود و چگونگی دستیابی به «بهترین قرارداد ممکن در تاریخ تلویزیون» را شرح داده است؛ قراردادی که به او اجازه داد ۹۳ درصد از مالکیت برنامهٔ (The Oprah Winfrey Show) را در اختیار داشته باشد.

اپرا وینفری می‌گوید در دوران کودکی می‌دانست برای بزرگی ساخته شده است. او در ۱۷سالگی به‌عنوان گویندهٔ رادیو در ایستگاه (WVOL) نشویل کارش را آغاز کرد و بعدها نخستین زن سیاه‌پوست شد که در این شهر به‌عنوان گویندهٔ خبر تلویزیونی فعالیت می‌کرد.

ورود به تلویزیون و تولد یک برند  
در سال ۱۹۸۴، وینفری اجرای برنامهٔ صبحگاهی (A.M. Chicago) را برعهده گرفت و با بازآفرینی قالب برنامه، آن را به یکی از موفق‌ترین شوهای تلویزیونی تبدیل کرد. این موفقیت به تغییر نام برنامه به (The Oprah Winfrey Show) انجامید؛ برنامه‌ای که طی ۲۵ سال پخش، ۴۷ جایزهٔ امی دریافت کرد و اپرا را به نخستین زن سیاه‌پوست دارای یک تاک‌شوی ملی تبدیل کرد.

قراردادی که همه‌چیز را تغییر داد  
نقطهٔ عطف مسیر حرفه‌ای او زمانی رقم خورد که برای بازی در فیلم (The Color Purple) مجبور شد دو هفته مرخصی‌اش را فدا کند. وکیلش به او هشدار داد که این وضعیت نباید تکرار شود و پیشنهاد کرد مالکیت کامل کار خود را به‌دست بگیرد.  

وینفری می‌گوید:  
«او پرسید: آیا می‌خواهی مالک خودت باشی؟ و من گفتم: همین حالا ثبتش کن.»  
این تصمیم باعث شد اپرا ابتدا ۵۰ درصد و در نهایت ۹۳ درصد از برنامه‌اش را مالک شود و کنترل کامل زمان‌بندی، تولید و درآمد را به‌دست گیرد.

ساخت امپراتوری رسانه‌ای  
پس از آن، وینفری شرکت (Harpo Productions) را تأسیس کرد و بعدها مجلهٔ (O)، پلتفرم (Oprah Daily) و شبکهٔ تلویزیونی (OWN) را راه‌اندازی کرد؛ شبکه‌ای که امروز میزبان برنامه‌هایی مانند (Ready to Love) و (Love & Marriage: Huntsville) است.
 


اخبار مرتبط
ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image