جستجو در سایت

1404/09/29 11:47

«آواتار: آتش و خاکستر»؛ زیست‌شناسی واقعی در جهان خیالی

«آواتار: آتش و خاکستر»؛ زیست‌شناسی واقعی در جهان خیالی
طراح تولید فیلم «آواتار: آتش و خاکستر»، بن پروکتر، در میزگرد تخصصی ایندی‌وایر توضیح داد که راز ماندگاری جهان پاندورا نه در «تخیلات بی‌پایان»، بلکه در محدودسازی و پایبندی به منطق زیستی و پژوهش‌های دقیق نهفته است.
به گزارش سلام سینما

در میزگرد تخصصی ایندی‌وایر، بن پروکتر، طراح تولید «آواتار: آتش و خاکستر» (Avatar: Fire and Ash)، تأکید کرد که جهان پاندورا صرفاً محصول تخیل بی‌حد و مرز نیست. او گفت: «اگر تحقیق نکنیم، این دنیا واقعی به نظر نمی‌رسد.» به باور او، تیم جیمز کامرون پاندورا را همچون یک اکوسیستم زنده و محدود به منابع واقعی طراحی کرده است، نه یک صحنه آزاد برای نمایش‌های خیال‌پردازانه.

پروکتر توضیح داد که این رویکرد پژوهش‌محور باعث می‌شود مخاطبان بتوانند جهان پاندورا را به‌عنوان مکانی واقعی بپذیرند و در نتیجه، سرمایه‌گذاری عاطفی بیشتری روی شخصیت‌ها و داستان‌ها داشته باشند. او افزود: «ما همیشه تلاش می‌کنیم هر چیزی را طوری بسازیم که بتواند واقعاً وجود داشته باشد. ناخودآگاه، مردم هم آن را چنین می‌پندارند و برایش اهمیت قائل می‌شوند.»

این نگاه باعث شده است که حتی تخریب محیط زیست در فیل برای مخاطب به‌عنوان یک فقدان ملموس احساس شود. پروکتر و همکارش دیلن کول تأکید کردند که در ادامه مجموعه، به جای تکیه صرف بر تخیل کارگردان، از پژوهش‌های علمی و زیست‌شناسی نظری بهره خواهند برد تا جهان پاندورا همچنان قابل باور و پر از وزن روان‌شناختی باقی بماند.

به گفته پروکتر، همین انسجام و محدودسازی است که به مخاطب امکان می‌دهد باور کند این جهان خیالی وجود دارد و در نتیجه، تجربه سینمایی «آواتار» به اثری عمیق‌تر و ماندگارتر تبدیل شود.  


اخبار مرتبط
ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image