آغاز عصری نو برای Tomb Raider با دو بازی جدید و بازیگر تازه

در یک غافلگیری بزرگ، استودیو کریستال داینامیکس به همراه آمازون گیم استودیوز اعلام کردند که فرنچایز «مهاجم مقبره» (Tomb Raider) وارد مرحلهای تازه میشود. نخستین پروژه، (Tomb Raider: Catalyst) است که داستان آن در شمال هند جریان دارد و در فضایی پس از یک فاجعه اسطورهای روایت میشود. در این بازی، لارا کرافت باید در برابر شکارچیان گنج از سراسر جهان بایستد و رازهایی را که میتواند آینده را تغییر دهد، محافظت کند.
این عنوان با موتور (Unreal Engine 5) ساخته میشود و سازندگان وعده دادهاند «بزرگترین دنیای مهاجم مقبره» را خلق کنند. تاریخ عرضه آن برای سال ۲۰۲۷ روی پلتفرمهای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری X|S و استیم برنامهریزی شده است.
بازی دوم، «مهاجم مقبره: میراث آتلانتیس» (Tomb Raider: Legacy of Atlantis)، بازسازی مدرن نسخه اصلی ۱۹۹۶ است که توسط کریستال داینامیکس و استودیوی Flying Wild Hog توسعه مییابد. این بازی نیز با موتور Unreal Engine 5 ساخته شده و قرار است در سال ۲۰۲۶ منتشر شود. هدف آن بازآفرینی ریشههای کلاسیک مجموعه در قالبی مدرن و پرجزئیات است.
نکته مهم این رونمایی، معرفی آلیکس ویلتون ریگان (بازیگر Dragon Age: Inquisition و Mass Effect 3) بهعنوان لارا کرافت جدید است. او جایگزین کامیلا لادینگتون شد که در سهگانه (Survivor) نقشآفرینی کرده بود.
مدیران آمازون گیم استودیوز این دو پروژه را «نمونهای از تعهد به تجربههای داستانمحور و باکیفیت» دانستند و کریستال داینامیکس نیز وعده داد «نوآورانهترین ماجراجویی مهاجم مقبره» را ارائه کند.