جین فوندا با تقلید از نیکول کیدمن، ادغامهای هالیوود را به سخره گرفت

در پی انتشار خبر خرید احتمالی وارنر برادرز دیسکاوری توسط نتفلیکس با پیشنهاد ۸۲.۷ میلیارد دلاری و همچنین پیشنهاد خصمانه پارامونت به ارزش ۳۰ دلار برای هر سهم، جین فوندا با یک ویدئوی طنز واکنش نشان داد. او در این ویدئو، تبلیغ مشهور نیکول کیدمن برای سینماهای AMC را دستمایه قرار داد و با تغییر متن آن، پیامدهای منفی ادغامهای بزرگ را به تصویر کشید.
فوندا در آغاز ویدئو با جمله «ما برای ادغامها به اینجا میآییم» وارد سالن سینما میشود و به جای تحسین تصاویر خیرهکننده روی پرده، از «محتوای آماده و بیخطر» که توسط میلیاردرها انتخاب میشود، سخن میگوید. او با کنایه ادامه میدهد: «بهنوعی حرص شرکتی در چنین جایی خوب به نظر میرسد؛ بهنوعی ادغامها خوب به نظر میرسند.» در پایان، فردی او را از سالن بیرون میکند و میگوید سالن قرار است تخریب شود تا به مرکز داده تبدیل شود.
فوندا در توضیحات خود هشدار داد که چنین ادغامهایی به کاهش مشاغل، محدود شدن ریسکهای خلاقانه، کاهش منابع خبری و تنوع داستانها منجر خواهد شد. او تأکید کرد که در دوران ریاستجمهوری ترامپ، خطر این ادغامها بیشتر است زیرا دولت میتواند از قدرت نظارت بر ادغامها برای امتیازگیری سیاسی استفاده کند.
این بازیگر دو بار برنده اسکار همچنین یادآور شد که کمیته «آزادی بیان» را که نخستین بار توسط پدرش برای مقابله با مککارتیسم تأسیس شده بود، دوباره فعال کرده تا علیه این ادغامها بسیج شود. در همین حال، سیاستمداران و فعالان از جمله الیزابت وارن این ادغامها را «آتش پنجزنگ ضدانحصار» توصیف کردهاند.
فوندا با این حرکت طنزآمیز، بار دیگر جایگاه خود را بهعنوان یکی از صداهای منتقد در برابر تمرکز قدرت شرکتی در هالیوود تثبیت کرد.