آدام سندلر پشت یکی از بدترین فیلمهای تاریخ

فیلم «استاد استتار» (The Master of Disguise) به کارگردانی پری اندلین بلیک و نویسندگی دانا کاروی در سال ۲۰۰۲ اکران شد. این اثر قرار بود ویترینی برای استعدادهای کاروی در تقلید و خلق شخصیتهای عجیب باشد؛ او پیشتر با حضور در (Saturday Night Live) و فیلمهای (Wayne’s World) شهرت یافته بود. داستان فیلم درباره وارث خانوادهای از جاسوسان بود که توانایی استتار و تقلید داشتند.
با وجود ایده جذاب، نتیجه نهایی بهشدت ناامیدکننده بود. منتقدان فیلم را «بیمزه» و «غیرخندهدار» خواندند؛ راجر ایبرت تنها یک ستاره به آن داد و نوشت: «این فیلم مثل مهمانیای است که کسی فکر میکند بامزه است اما نیست.» امتیاز فیلم در راتن تومیتوز تنها ۱ درصد است. با این حال، فروش جهانی آن به ۴۳.۴ میلیون دلار رسید در حالیکه بودجهاش ۱۶ میلیون دلار بود.
بنا بر گفته برنت اسپاینر، بازیگر نقش منفی فیلم، آدام سندلر بهعنوان تهیهکننده نقش اصلی در شکلگیری این پروژه داشت. او پس از آنکه کارگردانان باتجربه حاضر به همکاری نشدند، بلیک را که پیشتر طراح صحنه فیلمهای سندلر بود، بهعنوان کارگردان انتخاب کرد. اسپاینر در مصاحبهای در سال ۲۰۲۳ گفت سندلر عملاً فیلم را «به وجود آورد» و این انتخاب نادرست باعث شکست آن شد.
هرچند کاروی همچنان بهعنوان کمدینی با استعداد شناخته میشود، «استاد استتار» بهعنوان یکی از بدترین کمدیهای تاریخ باقی مانده است. منتقدان حتی آن را بدتر از (Deuce Bigelow) دانستند و مایک نلسون از (Mystery Science Theater 3000) آن را یکی از ضعیفترین کمدیهایی خواند که دیده است.
این گزارش همچنین یادآور میشود که سندلر با وجود شخصیت مهربان و سخاوتمندانهاش، بارها تهیهکننده یا بازیگر فیلمهایی بوده که بهعنوان نمونههای ضعیف کمدی در تاریخ سینما ثبت شدهاند.