چالش ناتمام «شکارچی نابینا»؛ افشای جزئیات نسخه اولیه Predator: Badlands

دن تراختنبرگ، کارگردانی که طی سه سال گذشته با آثاری چون «شکار» (Prey)، انیمیشن «غارتگر: قاتل قاتلان» (Predator: Killer of Killers) و تازهترین فیلم بلاکباستر مجموعه با نام «غارتگر: سرزمینهای بد» (Predator: Badlands) جایگاهی ویژه در این فرنچایز یافته، در گفتوگویی با بفتا از تغییر مهمی در مراحل اولیه تولید پرده برداشت. شخصیت «دِک» (با بازی دیمیتریوس شوستر-کولواماتانگی)، شکارچی جوان و طردشده قبیله یاوتجا که محور اصلی داستان است، در نسخه نخست فیلمنامه قرار بود «نابینا» باشد.
تراختنبرگ میگوید الهام او برای این ایده از شخصیتهایی مانند قهرمانان (Blind Fury)، (Book of Eli) و حتی (Daredevil) گرفته شده بود؛ جنگجویانی که فقدان بینایی را با قدرتهای حسی خارقالعاده جبران میکنند. او توضیح میدهد که در طراحی اولیه، دِک نقابی داشت که تنها چشمها را میپوشاند و با استفاده از «کلیکها» و نوعی اکولوکیشن، محیط را تشخیص میداد. حتی بخشهایی از صحنههای اکشن نیز بهصورت پیشتصویر (Pre-vis) ساخته شده بود.
با وجود جذابیت این ایده، کارگردان در ادامه روند تولید به این نتیجه رسید که نابینایی قهرمان، تجربه بصری مخاطب را از سیاره ناشناخته فیلم محدود میکند. او میگوید: «دوست داشتم تماشاگر در سفر با قهرمان همراه باشد، اما این ایده ما را مجبور میکرد همان چیزهایی را نبینیم که او نمیبیند؛ و این برخلاف هدف ما از معرفی یک دنیای کاملاً جدید بود.» از این رو، ویژگی «ریزنقشی و ضعف جایگاه در قبیله» جایگزین چالش نابینایی شد.
با این حال تراختنبرگ تأکید میکند که مفهوم «شکارچی نابینا» همچنان میتواند در آثار بعدی این جهان داستانی مورد استفاده قرار گیرد.
فیلم «غارتگر: سرزمینهای بد» هماکنون روی پرده سینماست.