افتتاح شگفتانگیز Demon Slayer: Infinity Castle در چین

«شیطانکش: قلعه بینهایت» (Demon Slayer: Infinity Castle)، ساخته مشترک سونی و کرانچیرول، آخر هفته گذشته در چین اکران شد و با فروش ۵۲.۴ میلیون دلاری از جمعه تا یکشنبه، جایگاه خود را بهعنوان پدیدهای جهانی در گیشه تثبیت کرد. این رقم فروش، مجموع جهانی فیلم را به ۷۳۰ میلیون دلار رساند و آن را به پنجمین اثر پرفروش ۲۰۲۵ و پرفروشترین فیلم ژاپنی تاریخ در سطح جهانی تبدیل کرد.
در چین، فیلم به ویژه در پردههای آیمکس موفق بود و با افتتاحیه ۱۱.۵ میلیون دلاری، سهم ۲۵ درصدی از فروش کل کشور را از آن خود کرد. این اثر همچنین رکورد بزرگترین افتتاحیه آیمکس یک فیلم ژاپنی در چین را به نام خود ثبت کرد و پس از «نژا 2» (Ne Zha 2)، دومین افتتاحیه بزرگ آیمکس برای یک انیمه در کشور محسوب میشود.
فیلم بر اساس مانگای محبوب کویوهارو گوتوگه ساخته شده و داستان تانجیرو کامادو را دنبال میکند؛ پسری مهربان که پس از قتل خانوادهاش و تبدیل شدن خواهرش نزدوکو به یک شیطان، به قاتل شیاطین تبدیل میشود. این سری با انیمیشن لوکس استودیو اوفوتیبل و ترکیب احساسی از خانواده، قهرمانی و فانتزی تاریک، پس از فیلم قبلی «قطار موگن» (Mugen Train)، موفقیت چشمگیری کسب کرده بود.
روند موفقیت انیمههای ژاپنی در چین، برخلاف افت محبوبیت برخی آثار هالیوودی، ادامه دارد؛ آثاری مانند (Suzume)، (The First Slam Dunk) و (Spy x Family Code: White) در سالهای اخیر حتی از فیلمهای پرهزینه آمریکایی پیشی گرفتهاند.
«قلعه بینهایت» نخستین قسمت از سهگانهای است که داستان «نبرد نهایی» را در پایان ماجراجوییهای «شیطانکش» روایت میکند. موفقیت جهانی این فیلم، سرمایهگذاری سونی در بخش انیمه کرانچیرول و برنامه بلندمدت این شرکت برای تولید آثار انیمهای جهانی را تأیید میکند و نشاندهنده جایگاه محکم ژاپن بهعنوان صادرکننده فرهنگی محبوب در سطح جهانی است.