رازهای پشتصحنه «تنها در خانه»؛ کریس کلمبوس از دنبالههای بد تا ایدههای تازه میگوید
.jpg?w=1200&q=75)
به مناسبت سیوپنجمین سالگرد فیلم کلاسیک «تنها در خانه» (Home Alone)، مکالی کالکین و کارگردان کریس کلمبوس در موزه آکادمی لسآنجلس گرد هم آمدند و برای نخستین بار درباره تجربه مشترکشان در این پروژه صحبت کردند. کلمبوس یادآور شد که پس از ترک پروژه «تعطیلات کریسمس» (Christmas Vacation) به دلیل اختلاف با بازیگر اصلی، جان هیوز فیلمنامه «تنها در خانه» را به او سپرد؛ تصمیمی که مسیر حرفهایاش را تغییر داد.
آنها در این نشست خاطراتی از صحنههای خطرناک فیلم بازگو کردند؛ از جمله صحنهای که سر شخصیت «هری» (جو پشی) آتش میگیرد و برای متقاعد کردن او به استفاده از کلاه ایمنی، دختر ۹ ساله یکی از تهیهکنندگان آزمایش عملی انجام داد. همچنین دانیل استرن مجبور شد یک عنکبوت واقعی روی صورتش تحمل کند و بدون فریاد بازی کند تا حیوان تحریک نشود.
کلمبوس تأکید کرد که موفقیت فیلم به «حس بیزمانی» و واقعگرایی صحنههای اکشن برمیگردد. او در عین حال از دنبالههای بعدی انتقاد کرد و گفت: «از قسمت سوم به بعد همهچیز خراب شد؛ صحنهها مصنوعی شدند و جذابیت اصلی از بین رفت.» کالکین نیز افزود: «آنها ما را نداشتند.»
با این حال، کالکین ایدهای برای بازگشت دارد: «تصور کنید کوین بزرگ شده، بیوه است و با فرزندش رابطه خوبی ندارد. روزی فرزندش او را در خانه جا میگذارد و همانند گذشته تلههایی برایش میگذارد. این بار من قربانی میشوم و خانه استعارهای از بازگشت به قلب فرزند است.»
کلمبوس نیز گفت تنها در صورتی حاضر به بازگشت است که کالکین، پشی و استرن دوباره کنار هم باشند. او یادآور شد که دو دهه پیش طرحی درباره انتقام هری و مارو پس از آزادی از زندان داشته، اما معتقد است تکرار جادوی نسخه اصلی دشوار است.
کالکین در پایان با شوخی گفت فرزندانش فیلم را «کوین» صدا میزنند و نمیدانند او همان شخصیت اصلی است.