جستجو در سایت

1404/09/01 18:03

چالش‌های پنهان جلوه‌های ویژه در Predator: Badlands فراتر از شکار هیولاست

چالش‌های پنهان جلوه‌های ویژه در Predator: Badlands فراتر از شکار هیولاست
در (Predator: Badlands)، موفقیت فیلم نه تنها به دنیای هیولاها و تعقیب و گریزها بستگی دارد، بلکه به توانایی تیم جلوه‌های ویژه در زنده کردن احساسات شخصیت اصلی، دک، و خلق محیط‌های پیچیده و واقع‌گرایانه نیز گره خورده است.
به گزارش سلام سینما

استودیو Wētā FX، مشهور به خلق موجودات و عملکردهای موشن کپچر، در پروژه (Predator: Badlands) با چالشی متفاوت مواجه شد: انتقال احساسات انسانی روی موجودی با آناتومی غیرانسانی. دک که باید موجود غیرقابل کشتنی به نام کالیسک را شکست دهد، مرکز داستان است و تماشاگران باید با صورت پر از دندان و ساختار عجیب او ارتباط برقرار کنند.

«سطح بیان عاطفی و سفری که باید با دک طی شود، بسیار عمیق است،» به گفته شلدون استاپساک، سرپرست جلوه‌های ویژه. تیم انیمیشن با الهام از بازیگر، حرکات و حالات صورت دک را طراحی کرد، از جمله زاویه‌های فک و حرکات کوچک ماهیچه‌ها، تا طبیعی و کم‌اغراق به نظر برسند.

کار روی محیط‌ها و نورپردازی نیز چالش بزرگی بود. از تغییرات زمان روز در صحنه‌های شب تا طلوع خورشید در لحظه نهایی نبرد، تیم Wētā باید با ترکیب محیط‌های عملی و کامپیوتری، هماهنگی بصری کامل ایجاد می‌کرد. استاپساک توضیح داد: «شاید به نظر ساده برسد، اما شما هر شات را قدم به قدم نقشه‌برداری می‌کنید و ماه‌ها صرف می‌کنید تا همه چیز طبیعی به نظر برسد.»

همچنین تیم جلوه‌های ویژه مسئول لحظات ظریف و «نامرئی» فیلم بود، از محیط‌های کاملاً دیجیتال تا جزئیات کوچک در کمپ ویلند یوتانی و حتی لحظات کمدی سیاه با شخصیت باد، که بازیگران و بدلکاران حرکات او را اجرا کرده و تیم VFX آن را به تصویر کشیدند.

در نهایت، (Predator: Badlands) اثری است که نه تنها هیجان شکار و نبردها، بلکه دقت و ظرافت بی‌وقفه تیم جلوه‌های ویژه را در نمایش احساسات، حرکت و محیط به رخ می‌کشد—کاری که شاید اکثر تماشاگران به طور ناخودآگاه از آن لذت می‌برند، بدون اینکه متوجه حجم تلاش پشت صحنه شوند.
 


اخبار مرتبط
ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image