جستجو در سایت

رامین عباسی زاده

زندگینامه

رامین عباسی زاده، تهیه‌کننده، کارگردان، مجری طرح و ایده‌پرداز است که در 30 آبان سال 1347 به‌دنیا آمد و فعالیت سینمایی خود را از سال 1374 با تلویزیون شروع کرد. سریال «آفتاب هدایت» به کارگردانی سعید مترصد اولین تجربه او بود که به عنوان تهیه‌کننده در آن حضور داشته‌است. رامین عباسی‌زاده در سال 1378 در سریال «کت جادویی» با محمدحسین لطیفی کارگردان همکاری کرد و دومین اثر خود را در تلویزیون به ثمر رساند. هنرمندانی چون رامبد جوان، بهزاد فراهانی، آتنه فقیه‌نصیری و جمشید اسماعیل‌خانی از جمله همبازی‌های او در این سریال بودند. رامین عباسی‌زاده در سال 1384 دورهٔ پرفعالیت‌تری را در پشت دوربین و عموما در جایگاه تهیه‌کننده و مجری طرح آغاز کرد و اثر سرشناس او یعنی «او یک فرشته بود» به کارگردانی علیرضا افخمی در همین سال ساخته شد. از آثار او در حرفهٔ مجری طرح، دو سریال «پلیس جوان» و سریال «کت جادویی» را می‌توان نام برد. مهم‌ترین اثر رامین عباسی‌زاده در حرفهٔ تیتراژ، سریال «انقلاب زیبا» است و مهم‌ترین اثرش در جایگاه بازیگر نیز بازی در سریال «گل‌های آبی» است. رامین عباسی‌زاده از جمله تهیه‌کنندگان و کارگردان‌هایی است که به تولید آثار در ژانر وحشت علاقه‌مند است. او که پیشتر تهیه‌کنندگی سریال‌های ماورایی همچون «او یک فرشته بود» و «سقوط یک فرشته» را در تلویزیون بر عهده داشت، به تازگی با سریال «احضار» به شکل جدی‌تری ژانر وحشت را تجربه کرده است و وارد عرصه کارگردانی هم شده. او در نخستین تجربه کارگردانی خود به سراغ داستانی رعب‌آور رفته است. در خلاصه داستان “احضار” آمده است: اغلب ترس‌ها با شناخت ما از بین می‌روند، اما ترس‌هایی که تا مرگ ناشناخته می‌مانند، رهایت نمی‌کنند. او درباره اینکه چطور به سراغ ساخت «احضار»‌ رفته است می‌گوید؛ « در تمامی این سال‌ها به دنبال شرایطی بودم تا ژانر وحشت را با آزادی عمل بیشتری در قالب یک اثر طولانی ـ سریال ـ تجربه و دنبال کنم. اما این تجربه در تلویزیون میسر نبود، چون رسانه تلویزیون به عنوان رسانه‌ای عام، مخاطبان فراوانی دارد و گاهی نوجوانان و حتی کودکان نیز به تماشای سریال‌ها می‌نشینند و اثری نمایشی را دنبال می‌کنند. بنابراین امکان درجه‌بندی سنی برای آثار پخش شده از این رسانه وجود ندارد و بر همین اساس هم برای ساخت سریال «احضار» به سراغ شبکه نمایش خانگی رفتم. تهیه‌کننده سریال‌های «شمس‌العماره» و «میلیاردر» همچنین درباره علت گرایش پایین کارگردان‌ها به تولید آثار نمایشی در ژانر وحشت، با بیان اینکه قطعا «بخش مهمی از این مساله به علت عدم وجود فیلمنامه‌های قوی و با کیفیت است»، گفت: مهمترین و موفق‌ترین آثار ترسناک سینمای جهان و فیلم‌های ژانر وحشت هم آثاری بوده‌اند که ترس آنها نه متکی بر جلوه‌های ویژه بلکه متکی بر مفهوم ذهنی ترس بوده است. اصولا ما انسان‌ها با ترس زاده می‌شویم و ترس بخشی از هویتمان را تشکیل می‌دهد، انسان قرن‌ها به عنوان شکار یا شکارچی در حال تعقیب و گریز و هر روز مجبور بود انواع جانوران یا هم‌نوعان خود را بدرد تا سیر شود و حتی بعدها نیز مجبور شد با همین خونریزی‌ها و شکار، خدایان خود را هم نیز سیر کند، چون در غیر این صورت باید منتظر غیرقابل کنترل‌ترین عواقب می‌بود.»

گالری تصاویر