صفحه اصلی
عشق در تعریف «مالاریا» چارچوبپذیر نیست و همین است که آن را به امری چالشبرانگیز در زندگی اجتماعی...
عشق در «شهرزاد» قرار نیست صرفا یک عنصر رمانتیک و زیبا باشد بلکه همزمان زخمزننده و آزاردهنده هم ه...
نیمهشب اتفاق افتاد» نشان میدهد که عشق خودش اتفاق میافتد؛ بیاعتنا به قضاوتها و مرزهای خودساخت...
در میان سه زن فیلم «کافه ستاره»، شاید تلخترین خط داستانی به سالومه مربوط شود اما هیچ چیز نمیتوا...
تضاد میان لطافت رابطه صابر و مرونا با خشونت پنهان و آشکار جهان اطراف، رنگولعابی به فیلم بخشیده ...
آنچه «ازدواج به سبک ایرانی»، فیلم شیرین حسن فتحی نشان میدهد این است که این تفاوتهای فرهنگی درس...
«ماهیها عاشق میشوند» این واقعیت را به ما گوشزد میکند که اگر از فرصتها استفاده نکنیم، شاید هیچ...
بحث «سالاد فصل» فقط تضاد طبقاتی نیست (هر چند این عنصر هم نقشی کلیدی در ماجرا دارد) بلکه فیلم همچن...
در مقابل دستورهای عقلانی و فاقد احساس، شاید گاه بهتر باشد آدم طرف عواطفش را بگیرد حتی اگر این کار...
فرهادی در دل فضای تیره و غمبار «شهر زیبا» یادآوری میکند که حتی در بدبینانهترین حالت هم مهر بشر...
سینمای ایران کمتر توانسته بهاندازه «اشک سرما» جنبه ایدئولوژیک جنگ را کنار زده و نگاهی تماما انسا...
«شام آخر» نه فقط نمایش یک لذت ممنوعه و جذاب، بلکه اثری جسورانه در مورد نمایش شکافهای عمیق میان د...