
هر چند سریالهایی همچون «تاسیان»، «سووشون» و «بامداد خمار» در دورههای تاریخی مختلفی رخ میدهند ا...

«سینما شهر قصه» «سینما پارادیزو» نیست، چون ایران اروپا نیست. در این کشور ما مسئله مهمی بنام سانسو...

«بوگونیا» به شکلی است که انگار میشائیل هانکه فیلم «بازیهای خشن» را بهجای دو جوان جامعهگریز که ...

«برتا؛ داستان یک اسلحه» تا اینجای کار توانسته با فضاسازی معمایی، طرح پرسشهای پیاپی و ایجاد تعلیق...

فیلم «نبرد پشت نبرد» (One Battle After Another) هجویهای ظاهراً سبک، اما تحلیلی عمیق از بحران فرد...

نیمه اول قسمت هفتم «بامداد خمار» (نرگس آبیار) از نظر دراماتیک فشردهترین بخش این سریال تاکنون است.

در قسمت هفتم با معرفی بیشتر منصور و پردهبرداری از گذشته و عشق او به محبوبه نخستین گامها برای شر...

در میان نسل طلایی هالیوود، دیپالما شاید کمفروشترین و کمجایزهترین باشد، اما بیتردید یکی از خ...

یکی از ویژگیهای اساسی ملودرام، تقابل دو یا چند «خوب آشتیناپذیر» است؛ آدمها یا خصلتهایی که همگ...

در نگاه نخست شاید Task دربارهی قانون و جرم باشد، اما در واقع دربارهی چگونگی حذف و سرکوب صدای زن...

به مناسبت موفقیت سریال «بامداد خمار»، نگاهی به پنج رمان عامهپسند و خواندنی ایرانی هستیم که هم خو...

فضاسازی در این فیلم نه صرفا منحصر به سینما که نمادی از زندگی در جامعهای مصرفگرا و پرآشوب است. ک...