
هرچند اقتباس وفادارانه نسبت به اقتباس آزاد و الهام از اثر اصلی، هم ریسک پایینتری دارد و هم برای ...

فیلم «مچ گیری» (دارن آرونوفسکی) با بازی آستین باتلر را میتوان تلاشی برای ادای دین به برادران کوئ...

پویا نبی در گفتوگو با سلام سینما پنج فیلم برگزیدهاش را از چهلودومین دوره جشنواره فیلم کوتاه ته...

فیلم کوتاه در ایران به آخرین سنگر تجربه و آزادی ژانری بدل شده است؛ جایی که فیلمسازان جوان هنوز م...

فیلم «فارغالتحصیل» (The Graduate) به کارگردانی مایک نیکولز یک بیانیه انقلابی بود علیه تمام ارزش...

زنپوشی مردان هیچگاه تهدیدی برای نظم موجود جنسیتی نبوده است اما مردپوشی زنان این نظم را تهدید می...

در روزهایی که سینمای بلند ایرانی زیر سایه ممیزی و احتیاط نفس میکشد، فیلم کوتاه با جسارت و آزادی،...

آنچه «گل قرمز و آبی» را به تجربهای جالب تبدیل میکند، نحوه مواجهه فیلمساز با مفهوم غیاب است.

به مناسبت سالگرد درگذشت فرانسوا تروفو نگاهی به 5 شاهکار او انداختهایم.

قسمت اول «بامداد خمار» از این نظر اثر جسورانهای است که در مقابل دوقطبی ساختهشده بین آثار «فاخر»...

«چشمبسته» (حمید یوسفی) جسورانه آغاز میکند اما در نهایت جایی در میانه راه از پیشرفتن بازمیماند.

در فیلم کوتاه «میان دو حرف» نوعی ذوقزدگی در نمایش ایدهها وجود دارد که فرصت کشف و شهود را از تما...