
پارک چان ووک در تازهترین اثر خود، فیلمی ساخته است که به مانند فیلمهای قبلش، تمام مناسبات آن رو...

«لاکپشتها هم پرواز میکنند» نه توجیه میکند و نه تسلی میبخشد؛ تنها نشان میدهد. و نشان دادن، خ...

یاسمن خلیلیفرد، منتقد و نویسنده، با نگاهی تحلیلی به موج تازه اقتباسهای ادبی در سینما و شبکه نما...

لینکلیتر بهجای مواجهه انتقادی با اسطورهی موج نو، در دام نوستالژیِ سینمادوستانه میافتد. او جها...

«رویاهای قطاری» داستان مردی نیست که فقدان را پشت سر میگذارد؛ بلکه داستان مردی است که جهان را از ...

فیلمهای هراس جسمانی دستهای از فیلمها هستند که با ترس از تغییر در حالات جسمانی یا پدید آمدن یک...

هر چند سریالهایی همچون «تاسیان»، «سووشون» و «بامداد خمار» در دورههای تاریخی مختلفی رخ میدهند ا...

«سینما شهر قصه» «سینما پارادیزو» نیست، چون ایران اروپا نیست. در این کشور ما مسئله مهمی بنام سانسو...

«بوگونیا» به شکلی است که انگار میشائیل هانکه فیلم «بازیهای خشن» را بهجای دو جوان جامعهگریز که ...

«برتا؛ داستان یک اسلحه» تا اینجای کار توانسته با فضاسازی معمایی، طرح پرسشهای پیاپی و ایجاد تعلیق...

فیلم «نبرد پشت نبرد» (One Battle After Another) هجویهای ظاهراً سبک، اما تحلیلی عمیق از بحران فرد...

نیمه اول قسمت هفتم «بامداد خمار» (نرگس آبیار) از نظر دراماتیک فشردهترین بخش این سریال تاکنون است.