
«ماشین کوبنده»، اولین تجربه فیلمسازی بلند بنی سفدی بدون حضور برادرش، اثری است که میان دو شیوه باز...

سیاوش اسعدی بهخوبی میداند چگونه از رنگ، نور و میزانسن برای روایت احساس استفاده کند و در خلق اتم...

این ادعای بزرگی است اما باید آن را به زبان آورد که دو سوم ابتدایی «بچه مردم» به راحتی قابلیت این ...

فیلمنامه «غرامت مضاعف» یک کلاس درس فیلمنامهنویسی است. نحوه روایت فیلم، دیالوگهای پرنیش و کنایه ...

جهان سینمایی«احضار» از همان آغاز تا امروز نمونهای نمادین از چگونگی تبدیل یک ایده ژانری به یک ماش...

سیاوش اسعدی در «غریزه» با وام جستن از سینمای نئورئالیستیِ ایتالیایی، عاشقانه کلاسیک و سیاق کیمیای...

«انمُنی» فیلمی است دربارهی بازماندگان—کسانی که زنده ماندهاند اما هنوز نمیدانند چگونه زندگی کنن...

«خانهای از دینامیت» نه به عنوان یک کنش سیاسی کارکرد دارد، نه به عنوان تجربهای فرمی یا روایی موف...

احتمالا مهمترین شاخصهی بصری فیلمهای سینمایی گرینگرس استفادهی او از دوربین لرزان روی دست و نح...

سریال «برتا؛ داستان یک اسلحه» با فضای رازآلود و بازی چهرههای شناختهشدهاش، این روزها به یکی از ...

ایده محوریِ ترکیب عدالت و خانواده قوی است؛ اما برای عبور از سطحِ سرگرمیِ معمایی و ورود به حوزه مت...

در تاریخ سینما، کمتر فیلمی چون «کلوزآپ» عباس کیارستمی توانسته است مرز میان واقعیت و بازنمایی را ...