
مشکل اصلی کمدیهای ایرانی به طور عام و «کفایت مذاکرات» به طور خاص چیست؟ پاسخ واضح است. فقدان منطق...

در مقایسه آبیار با همنسلانش باید گفت: برخلاف کارگردانانی که یا صرفاً مولف باقی ماندند یا کاملاً ...

مشکل اصلی فیلم را باید در نبود «کشمکش مرکزی مشخص» دید. آیا فیلم دربارهی فروپاشی یک مرد در مواجهه...

قسمت هشتم سریال بامداد خمار در فضاسازی و به تصویر کشیدن دغدغههای زنان و پایمالشدن سادهترین حقو...

«ماه آبی» فیلمی تراژیک است درباره تنهایی یک آدم در صنعتی که خودش یکی از خالقان آن بوده است. لینک...

در قسمت هشتم سریال «بامداد خمار» فاز مقدمه رسما به پایان رسید و از این به بعد وارد مرحله گسترش خو...

پارک چان ووک در تازهترین اثر خود، فیلمی ساخته است که به مانند فیلمهای قبلش، تمام مناسبات آن رو...

«لاکپشتها هم پرواز میکنند» نه توجیه میکند و نه تسلی میبخشد؛ تنها نشان میدهد. و نشان دادن، خ...

یاسمن خلیلیفرد، منتقد و نویسنده، با نگاهی تحلیلی به موج تازه اقتباسهای ادبی در سینما و شبکه نما...

لینکلیتر بهجای مواجهه انتقادی با اسطورهی موج نو، در دام نوستالژیِ سینمادوستانه میافتد. او جها...

«رویاهای قطاری» داستان مردی نیست که فقدان را پشت سر میگذارد؛ بلکه داستان مردی است که جهان را از ...

فیلمهای هراس جسمانی دستهای از فیلمها هستند که با ترس از تغییر در حالات جسمانی یا پدید آمدن یک...